Sommar

Allt för längesen jag skrev nu, har varit på väg ett antal gånger men liksom inte kommit till ro.
Och när man ska skriva måste man vara på rätt humör och ha tid.
 
Så nu är det tid att uppdatera lite.
I år har vi haft semester, förstås. Delvis varit hemma med sol och bad och fika på stranden. Men vi har också hunnit med en underbar roadtrip. Jag och mina kärlekar på två och fyra ben.
Första målet var, tillsammans med bror och svägerska, deras underbara torp utanför Arboga, mitt i skogen med trädens sus och ett lugn som liksom landade i en från första stund. Några dagar av härligt umgänge, trädgårdsarbete, bad i insjön och besök i det bedårande Arboga.
Sköna grillkvällar och härliga hundpromenader.
Kropp och själ varvade ner totalt. Det enkla i livet, att bara vara och njuta av stunden, att få vara här och nu. Så otroligt värdefullt och påminner om att man ska fånga nuet oftare i sin vardag, ge sin själ utrymme att vandra fritt.
Vi hade några fantastiska dagar där innan det var dags att fara vidare.
Denna gång en bra bit norrut, närmare bestämt till Sandra, Tobbe och lilla Tova i Sulviken.
 
Vi mellanlandade på ett vandrarhem i Bollnäs. Det var placerat mitt mellan en fotbollsplan och en travbana, travhästar var en ny erfarenhet för Storm och Frey och jag var livrädd att de skulle råka skrämma någon av dyrgriparna i sken. Ja, just det vandrarhemmet var ju inte precis Hilton men vi hade tak över huvudet och sängar att sova i :)
Resan fortsatte efter inhandling av frukost inne i Bollnäs. Några korta stopp på vägen och så var plötsligt Åreskutan synlig, så mäktig syn, tar andan ur en.
Några små inköp i Järpen och så ut till Sulviken. Vi var först hemma eftersom Sandra o Tobbe var i Östersund över dagen. Gick runt och återbekantade oss med gården och hundarna. Insåg att jag inte hade hel koll på vem som var vem av alla hundar, de är ju rätt många nu.
 
Grill med familjen på kvällen, så mysigt att träffas, det hinner ju gå rätt lång tid mellan varven.
 
Dagen därpå fick vi hjälpa till att flytta tillbaka alla hundarna till sina rätta hägn och riva mellanväggar i hundgårdarna och sedan bar det av upp till Bringsvallen.
Underbart att släppa Storm och Frey lösa tillsammans med Nebraska och hennes fyra valpar, oj vad de sprang och badade och smög omkring och njöt i fulla drag.
Kolbulle över öppen eld till lunch vid sjön, återigen det där lugnet, den sköna känslan att vara i ögonblicket.
Storm var bra trött när vi kom tillbaka till gården och somnade i min säng.
Hundarna var förresten så himla duktiga i bilen hela tiden, inga problem med att åka långt, de skötte sig jättefint och jag är så stolt över dem.
 
Samma dag som vi skulle åka hem ville Sandra ha en bild på Storm och hans syskon Snö och Himla.
Storm och Snö har aldrig riktigt gillat varandra som vuxna men bägge ställde upp för fotografering med syster Himla i mitten, utan gruff <3
 
Det vart en kort visit i Sulvikenparadiset, men nog så värdefull!
 
En dag på Djurö med tvättmaskinen på högvarv innan det var dags att återvända till Nämdö och vardagen.
Och här är vi nu och vår vardag rullar på.
Smider lite planer inför framtiden, om de går i lås berättar jag om dem senare men de har både med min hund- och trädgårdsverksamhet att göra. Ska förresten gå lite fortbildning inom hund om ett par veckor, det ska bli jättekul och jag ser så mycket framemot det. Har mest varit kurser inom trädgård senaste åren så nu behöver jag få lite jämvikt bland mina hjärteämnen.
 
Dags att fara norrut och Storm tar plats bakom ratten.
 
Snart framme 
 
Storm i vattnet vid Bringsvallen
 
Frey är barnvakt :)
 
Kolbulle på gång
Storm är på bushumör
 
En slagen hjälte i min säng.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0