Du och jag kompis

Häromdagen tittade jag ut genom verandafönstret och blev stående en lång stund och bara betraktade Storm och Frey. Där låg de, ihoprullade, intill varandra i harmoni på sin veranda.
 
Hjärtat svämmar över av kärlek i såna stunder.
I drygt ett och ett halvt år har de funnits i varandras liv nu. De har haft sina fajter och kommer antagligen att ha flera. Men just där och då var de båda så nöjda med tillvaron, att vila tillsammans på sin veranda.
 
Storm är tillfälligt sjukskriven eftersom han antagligen trampade snett när han och Frey sprang lösa och jagade varandra. Därför fick Frey ensam följa med ut på en lång tur i skogen. Storm gick en kortare tur med husse.
Man märkte direkt på Frey att han tyckte att något var fel, att han undrade varför inte Storm var med. Han var länge riktigt störd av det faktum att hans vapenbroder inte fanns vid hans sida. Faktum är att jag fick verkligen jobba för att han skulle se ut som han tyckte att vår lilla tripp var kul. Uppenbarligen behövs det mer egentid för bägge hundarna, men det är svårt att hinna med och det känns ju sällan roligt att lämna en hemma och gå iväg med den andre.
 
I allafall så har jag gått och tänkt på deras tvåsamhet i ett par dagar, kollat på lite bilder och nu vill jag visa dem för er. Mina grabbar, jag kan inte gott nog förklara hur glad jag är att de tycker om varandra, det är underbart att se dem tillsammans. Och även om de skulle hamna i nya fajter så hoppas och tror jag att deras vänskap är så grundligt murad att de kan bli sams igen.
 
Fyrtornet och släpvagnen
 
 
 
Tillsammans på bryggnocken
 
 
 
Kramar och brottning i blåbärsriset
 
 
 
Frey har börjat dragträna och Storm coachar, jag kan nästan höra honom peppa Frey : )
 
 
 
I båten på väg mot äventyr på fastlandet
 
 
På godisstenen vid Dalsundet
 
 
 
De kom på att det gick lättare att plocka nypon om man gick upp på grannens veranda.
 
 
Spårar älg
 
 
 
Tillsammans på sin veranda <3
 
 
 
Gudrun
2014-01-27 @ 19:10:45
URL: http://akillesmalamute.blogg.se

Ja Carina det är ett härligt radarpar du har!
Saknar Er!
KRAM




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0