Första snön!

ÄNTLIGEN!!
Så gott att vakna, dra upp rullgardinen och få syn på ett vackert, vitt vinterlandskap.
Som vi har väntat på detta. Bitit ihop alla regniga och geggiga veckor och tänkt att snart måste vintern komma.
Upp ur sängen och på med morgonrocken, jacka och stövlar, öppnade dörren och hundarna for ut på verandan och tvärstannade. De stirrade en bra stund med huvud, öron och svansar i topp. Är det sant! Yes det är snö på backen!
Och så ut, en sån glädje <3
 
Efter frukost tog vi oss närmare två timmar i skogen följt av fritt spring och lek här hemma och så ett varsitt märgben.
Ja, att gå ut och mötas av nån minusgrad och knarrande snö är härligt. Munnen ler av sig själv och massor av energi flyter genom kroppen. Äntligen slipper vi klafsa fram i lera och gegga, äntligen kan vi flyga fram genom snön.
Ok, jag får inse att slädturen ligger nån decimeter och några minusgrader framåt i tiden, men det hindrar ju inte att jag står en stund på medarna och kollar så den är redo för kommande vinter : ) där den står på förvaring i huset intill stugan.
 
Med stor glädje skottar jag bryggan och båtarna, häller upp nya solrosfrön och hänger talgbollar till fåglarna, sopar trappen, gör allt möjligt för att förlänga dagen i snön.
 
Ön i sin finaste skrud
 
Min vackra Storm
 
Och finaste lillpojken
 
Så gott med märgben
 
 
Nu väntar vi ivrigt på fler minugrader och mer snö så husse kan göra fina spår åt oss med scotern.
För visst är det väl så att vintern är här för att stanna. Snälla kung Bore, säg ja!
Gudrun
2014-01-12 @ 08:53:53
URL: http://akillesmalamute.bligg.se

Härligt :-)!
Kraaaaam




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0