Ymnigt snöfall!!

Japp, det har vi haft idag.
Kom väl max 10 cm pudersnö men ändå, det kom snö!!
 
Kan inte hjälpa det men munnen börjar liksom le av sig själv när flingorna dalar mot marken.
Hade inomhusjobb idag i kontorsstugan. Sa till mig själv att "på lunchen får du gå ut och leka med hundarna".
Ju mer snö som kom desto svårare var det att sitta kvar inomhus, jag fick bestämma mig för att jag skulle klara av ett visst antal transaktioner innan jag fick pausa för lunch och lek.
Tog en snabb fika och macka och sedan ut, äntligen.
Kontorsstugan ligger på en alldeles egen udde så jag kan släppa hundarna att springa fritt utan att oroa mig för att de ska försvinna till skogs efter något vilt.
Snöknarr under fötterna, snö som yr när man går, glada hundar som springer som tokar, frisk och klar och kall luft.
YES!! Sann lycka! Må det hålla i sig, länge :)
 
Blev lite bilder på hundarna förstås:
 
Frey ligger översnöad på gården och väntar på lunchpausen
 

Frey igen i lite fint solljus
 
Storm letar godsaker i snön, behöver inte vara hundgodis, går lika bra med hjortskit :)
 
Lek i snön
 

Full fart
 
Ja nu sneglar jag allt mer intensivt på släden och håller tummarna för mer snö så vi kan ta släden till jobbet, jag och mina grabbar. Hoppas, hoppas!!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0