Födelsedag

Vilken lycka att vakna på sin födelsedag och titta ut genom fönstret och upptäcka att världen är alldeles vit och vacker. Att snön yr runt stugknuten och att Kung Bore valt att just denna dag komma på besök.
 

Och vilken lycka att just denna dag är ett oskrivet blad, helt utan inplanerade aktiviteter eller jobb.
Som ni säkert anar övervägde jag chanserna till en slädtur men fick tillslut inse att det inte skulle funka så bra.
Men efter frukost tog jag hundarna i båten och åkte över sundet till Nämdö för att helt enkelt ströva omkring i all snön, en perfekt födelsedagspresent. Vi var på väldigt gott humör alla tre och Storm gjorde flera snöänglar längs vår väg medan Frey ägnade sig åt snödykning.
 
Sååå underbart att bara vara, att känna glädjen över vackra vyer, att sänka axlarna och ta djupa andetag, att njuta av här och nu. Så enkelt och så perfekt!
 
Bosse är på fastlandet i dag och jag har beställt en stor semla till kvällsteet, känner jag honom rätt så har han nog med sig en varsin liten till hundarna oxå.
 
Lite bilder blev det faktiskt från vår tur i snön.
 
 
 
Storm gör en snöängel
 
Glada grabbar



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0