Ny blogg, välkomna!

Jag tröttnade på att doggybloggen strulade mycket och att mitt konto där till och med blev kapat.
Så jag bytte helt enkelt.
Den här bloggen kommer säkert att fixas och donas med en tid, men här hittar ni oss alltså från och med nu.
 
Jul och nyår har passerat med total ledighet.

Frey började bli sig lik ungefär strax innan jul och det var underbart att känna igen hans gamla jag igen. Hans busighet och galna påhitt och all energi som spritter i kroppen. Det är nu en vecka sedan vi slutade med kortisonet och jag har under den veckan stadigt ökat hans fysiska aktiviteter med allt längre styrkepass i skogen. Både han, Storm och jag har njutit av all motion. Nu känner jag att det börjar bli dags att sätta Frey framför cykeln igen.
Om en vecka skall vi på det (förhoppningsvis) sista återbesöket hos veterinären med provtagningar för att säkerställa att han är helt frisk, så håll tummarna.
 
Storm är pigg och glad och i riktigt god form tycker jag, han liksom vi andra längtar galet efter att få vinter! Man märker så väl på honom när det blir lite kyligare i luften, han får liksom ny energi av det. Sin vana trogen har han börjat fälla nu strax efter jul och fällningen följer alltid samma mönster, ullen börjar lossna från utsidan på bakbenen, sedan på sidorna och så jobbar det sig liksom gradvis framåt.
 
Veckor av regn och gegga börjar sätta sig lite i sinnet och jag längtar galet efter vinter. Som tur är så verkar prognosen lovande, det ser ut att bli kallt till helgen, hoppas på kyla först och sedan snö och sen kan det vara vinter till en bit in i april, tycker jag : )
 
Vi ses snart igen!
Sandra Tellström
2014-01-07 @ 23:07:46

Så fint här var! Gillar det!

Svar: Tackar så mycket : )
Carina Öhman




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0