Så blev det september oxå

Uj ja. En fantastiskt september med nära på sommarvärme och strålande sol!
Lite extra skönt att så här års kunna sträcka ut sig på bryggan och njuta av lagom varma solstrålar.
 
Har jobbat deltid de senaste veckorna och fått mycket tid med hundarna. Men från nästa vecka är det full gas igen med ett helt nytt trädgårdsprojekt, ska bli skitkul!
Går just nu en utbildning i trädgårdsdesign för att få lite mer kött på benen och nya idéer och kunskaper.
 
Har haft hundarna mycket lösa här hemikring och gläds åt hur duktiga de är att hålla sig i närheten och komma på inkallning. (pepparpeppar)
Vet ju att om något vilt skulle dyka upp är det kört för inkallningen så det krävs ju att jag har koll på omgivningen innan jag släpper dem.
Njuter av att se dem springa fritt och verkligen sträcka ut för fullt, se glädjen glittra i deras ögon och allt bus de hittar på tillsammans. 
De har upptäckt att grannens nypon är nästan mogna och färdiga att äta upp, men de tar dem inte ännu. De ska tydligen mogna lite till innan man äter dem : )
Senaste veckan har Storm haft ont i sin "handled" igen så han har fått ta det lugnt i koppel, trist tycker han när Frey får springa lös.
En rolig effekt uppstår när Storm är i koppel och jag släpper Frey så han ska få springa.
Frey gasar iväg i sådär 15-20 meter, sedan upptäcker han att Storm inte är med och vänder tillbaka till oss. När han fattar att matte är trist och inte låter Storm springa övergår han till brottning i stället för racing. Och det är Storm gärna med på.
Han är väldigt följsam Frey, vill helst ha oss inom synhåll och jag har ganska stort förtroende för honom så länge det inte finns någon vilt i närheten, som sagt.
Gläder mig att han är så lyhörd fortfarande, han är ju ändå 2 1/2 år nu och skulle kunna ge sig iväg om han ville.
Får väl ge mig själv en klapp på axeln för en ganska lyckad inkallningsträning : )
 
Ska på helgvisit till Sandra & Co i slutet av oktober. Längtar så upp till jämtland och att få umgås en tid med "mitt" gäng <3  Var längesen vi sågs, det blir ju så med långa avstånd. Men desto roligare när man väl ses då.
 
Nu är det helg mina vänner och snart dags för fredagsöl på den lokala krogen.
Delar med mig av en av mina fina stockrosor.
Sköt om er :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0