Tidens tand

8 ocn 1/2 år är du nu min vän, min själsfrände <3
Ingen ålder egentligen om allt stod rätt till, men allt står inte rätt till.
Den uppfödare du kommer från var mer intresserad av pengarna du och dina syskon och alla andra hundar hon födde upp inbringade än av er hälsa.
Jag visste tidigt att du skulle få problem förr eller senare, att din kropp skulle bli gammal i förtid.
 
Jag försöker hålla masken för dig men floder av tårar kommer ibland när jag ser på dig när du sover och jag vet att vi kanske inte har så mycket tid kvar tillsammans. 
Vet inte hur jag ska klara mig utan dig hjärtat mitt. Du betyder så oändligt mycket för mig och så mycket bra har hänt i mitt liv sedan du kom in i det. Du har lett in mig på nya vägar, jag har mött nya vänner.
Vi har upplevt så fantastiskt mycket tillsammans du och jag. 
 
Nu är du den där kloka underbara hunden som alla bara älskar. Du gör ett starkt intryck på dem du möter. Du hjälper mig att uppfostra Frey. Du lyssnar när jag behöver prata, jag finner alltid tröst i din visa blick. Du är helt enkelt en individ jag alltid kan räkna med och lita på.
Och ja, jag vet att du litar på mig
Du är den vackraste hund jag någonsin mött i både kropp och själ.
 
Jag är inte beredd att släppa dig ännu på ett tag, om jag nu någonsin kan bli beredd på det.
Och jag ser i dina ögon att du ännu inte har tänkt att lämna mig. I din blick finns fortfarande glädje och bus och kärlek och du älskar fortfarande att springa snabbt som vinden, även om det innebär att du blir stel i kroppen en stund senare. Jag hoppas allt det kommer att finnas där länge ännu.
 
För jag behöver dig Storm, min älskade själsfrände <3
 
Framför släden i år. Till vänster Storm och till höger Frey
 
Så skönt att mysa i soffan efter en lång dag <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0