Nytt år

Det här med nyår känns alltid lite speciellt. Som att man står inför en nystart. Man står där på nyårsnatten och skålar i bubbel och hoppas på att allt man drömmer om ska bli sant under det år som kommer.
Och varför skulle det inte bli det? Drömmar är ju till för att förverkligas, men det är bara vi själva som kan lyckas med det. Vi själva som vet vad vi vill göra och åstadkomma i livet. Det är ju faktiskt en skyldighet vi har mot oss själva att så gott det går följa sitt eget hjärta och sina egna drömmar.

 

Jag har gjort mina val i livet och inte alltid har de mött förståelse från andra. Jag kommer fortsätta att göra mina helt egna val och inte alla kommer att förstå dem heller. Men det viktiga är att följa sin inre röst, sitt hjärta. Alla måste inte tycka om eller förstå varför man gör si eller så. Det viktiga är att man själv vet att man är på rätt väg. Det är omöjligt att vara alla till lags eller vinna allas gillande.

 

Det senaste året har jag lärt mig mycket om mig själv och mycket om de människor jag har omkring mig.
Sakta har nya vägar börjat ta form framför mig, jag har inte försökt skynda på processen utan väntat in att det ska börja kännas som vägar jag lugnt kan välja.
Själva processen är rätt intressant, man har egentligen ingen makt över den, saker växer fram och tar form. Former som man kanske inte alltid väntat sig. Man möter människor och nya dörrar öppnas plötsligt, en ny inriktning tar form. Nya planer utkristalliserar sig och man inser att allt är faktiskt möjligt. För att våga ta stegen in på de nya vägarna och göra det man vill behöver man ha fler än sig själv att lita på, det har jag nu. Jag vet vilka som är mina vänner och känner tryggheten som äkta vänskap och kärlek ger.

 

Vilka vägar jag väljer att följa berättar jag om en annan gång. En sak har jag dock väldigt svårt att hålla hemlig. Om allt blir som vi hoppas så dyker det upp en ny flockmedlem i sommar. En liten malamutekille vars namn jag redan drömt.
Så nu håller vi tummarna för att allt går som det är tänkt.

 

Ha nu ett riktigt Gott Nytt År och glöm inte att förverkliga någon av dina drömmar <3

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0