Vår tid nu!

Ja gnistrande snö och sköna minusgrader är ju vår melodi helt enkelt.
Blir fylld av energi och livsglädje och kan tillbringa timmar ute i den vita härligheten tillsammans med mina grabbar som oförställt delar min lycka.

 

Har vid det här laget haft slädpremiär, kört släde till och från jobbet, till ICA och handlat och runt ikring bara för att det är så himla kul!
Dock så är det lite för lite snö ännu, gruset på vägen kommer upp genom snön så det blir ofrivilliga stopp ibland och jag får springa bredvid släden. Några dm till skulle sitta fint.

 

Idag drog vi offroad, just eftersom det var så grusigt stora delar av vägen.
Jag var lite tveksam till att börja med eftersom hundarna brukar vimsa runt som tomtar om de inte har en väg eller ett skoterspår att följa. Första biten längs en stig var de också mer än lovligt ofokuserade och vimsade hit och dit, försökte följa ett älgspår, kolla in buskarna och allt möjligt utom att dra på sin släde.
När vi kom ut på ängarna tänkte jag att vi får väl vända om de fortsätter så här.
Marken låg nästan helt orörd framför oss, gnistrande och inbjudande.
Och plötsligt fylldes hundarna av inspiration och satte igång att dra för fulla krafter, de lyssnade till och följde mina riktningsanvisningar och jobbade så snön yrde.

Jag stod där och var både förvånad och lycklig samtidigt. Herregud, de gick på så himla bra i ospårad terräng!!
Vågade inte chansa på att köra över kärret så vi fick tråckla oss fram genom skogen en bit. En övning i teamwork kan jag säga och vi fick väl alla tre ganska godkänt på det faktiskt.
Ut på nästa äng och full fart igen, följde sedan ett skoterspår tills vi kom ut på vägen igen. Bitvis fantastiskt glid bitvis grus.

 

Det här var nog vår bästa slädrunda hittills, så fantastiskt att de var så duktiga i ospårad terräng.

Och så fantastiskt att älskade Storm är med och jobbar och ännu har klarat sig från skador på sina handleder.  Kollar honom minutiöst under turen och efter för att se om han går ojämnt eller haltar men peppar peppar, det har gått bra såhär långt.
Och han tycker det är så roligt, mitt hjärta svämmar över av kärlek och glädje <3

 

Som sagt, vår tid är nu och vi tänker njuta av den och hoppas den håller i sig länge.
 
Påväg ut på äng nummer två
 
Två nöjda killar vilar ut på tomten och en nöjd matte avnjuter en kopp te inomhus
Anonym
2016-01-19 @ 11:57:33

Förstår precis känslan, fick uppleva den gör någon vecka sedan och nu när det är mkt djur spår så följer hundarna spåren vi gjort sen tidigare, det går som på räls👍 Roligt!!😊 Kram till er!

Klas Eriksson
2016-02-01 @ 19:17:43

Carina. Vad häftig du är. Känner igen mig i ditt djurengagemang. Alla djur och hjälp jag kan göra gör jag. Vissa tv program kan jag inte se eller i aftonbladet på nätet. Människan är det grymmaste på jorden. Beundrar verkligen dig efter att ha fått läsa din blogg. Hur fixar jag en sådan? Har fått allt detta av min älskade Faster.
Klas




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0