Freys födelsedag!

Den 20:e april för fem år sedan föddes en kull valpar i Sulviken i Jämtland.
En av de valparna var Frey.
 
Jag minns att jag fastnade för honom redan innan Sandra bestämt vilken valp som skulle till vilken familj. Jag hoppades så att det skulle bli han, och det blev det. Ibland är det liksom bara meningen.
 
När vi hämtade honom ylade han konstant i två timmar i bilen och höll på att driva oss andra till vansinne. Det blev många stopp och till slut hade han liksom godtagit situationen. Storm drog en lättnadens suck när lugnet lade sig i bilen och resten av bilfärden gick bra. 
Så skulle vi kliva ombord på båten för sista biten hem. Våra gulliga grannar Anders och Lisbet kom för att hämta oss och även de fick avnjuta Freys ylserenad en stund innan han lugnade sig igen.
 
Nu är han fem år och en vuxen och ståtlig malamutekille. Han har mognat sent och är fortfarande "lillebror" i vår flock. Som vanligt är det svårt att tänka sig att tiden har gått så himla fort.
 
Frey är en mycket speciell individ och han gör saker på sitt sätt. Inte alltid så praktiskt och logiskt i människoögon, men bara han får hantera situationen som han vill så går allt bra. Det kan ibland ta lite längre tid om han blir stressad eller oroad av något, men vem har bråttom när det gäller att han ska känna sig bekväm.
Han passar så bra här hos oss och min kärlek till honom är gränslös <3
 
Grattis på födelsedagen älskade, underbara Frey <3
 
Storm och Frey en sen eftermiddag i vintras
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0