Spinky

Jag har inte nämnt Spinky så ofta här i bloggen då den mest kommit att handla om hundarna.
Spinky var en kattherre som fanns hos mig innan Storm kom in i mitt liv. Svart och vit och om man använde lite fantasi tyckte jag att han nästan hade malamute-teckning i ansiktet.
 
Han var så mager och spinkig när han kom till oss vid ca 12 veckors ålder, därav fick han sitt namn.
Han var också rädd för det mesta, framförallt utomhus. Jag tillbringade många, många timmar ute i trädgården med honom innan han kände sig bekväm med att vara ute ensam.
Men med tiden utvecklades han till en tvättäkta utekatt som kom och gick precis som han ville.
 
En mycket speciell individ och väldigt pratglad. 
Hans päls var glänsande svart och silkeslen och när man kelade med honom var man tvungen att ha en filt i knät eftersom han blev så till sig att han "kloade" som en galning.
 
Både Storm och Frey växte upp med honom och fick den största respekt för denna den minsta medlemmen i vår flock. De lärde sig snabbt att hans klor var supervassa och att det aldrig skulle falla honom in att låta dem jaga honom.
 
Vid separationen flyttade han med oss till Knarrhamn och tog det hela med förvånansvärd ro, tydligt nöjd med att inte bli lämnad ensam kvar.
 
För några månader sedan började han magra ur ganska ordentligt och för en vecka sedan slutade han plötsligt att äta. Från en dag till en annan var det som att hans kropp bara gav upp och han låg mest och sov på min sovrumsmatta. Släpade sig då och då ut till vattenskålen i köket och ända in i det sista även till kattlådan.
 
På lördagsmorgonen var det dags att ta farväl. Hans resa här på jorden hade så tydligt nått sitt slut. Han var knappt kontaktbar och han orkade helt enkelt inte mer.
Att sitta där på golvet med hans lilla, vita tass i min hand, försiktigt kyssa hans panna, att se alla våra dagar tillsammans passera förbi i mitt minne.......
 
Så tungt att skiljas åt......
 
Nu har du det bra min vän och himlavalvet har fått en alldeles ny, vacker stjärna.
Tack för att jag fått vara en del av ditt liv och att just jag fått lära känna din starka personlighet <3
 
Vaka över oss vännen min <3
 
Spinky, Storm och Frey under matbordet <3
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0