Så var de plötsligt tre!

Ja så kom dagen då vi körde norrut till Sulviken för att hämta hem vår lille Samson.
 
Det är lite roligt det där att man i förväg har en bild av hur allt kommer bli, i min ålder bör man ju känna till att allt inte blir som man tror att det kommer bli ;)
Ändå har jag redan veckor innan vi hämtade Samson förutsett hur Storm och Frey kommer att reagera och agera. Och jo, ett rätt av två är ju hyfsat bra.

För min inre syn skulle det bli som såhär:
Frey; omvårdande och lekfarbror. Detta grundat på att han i alla tidigare möten med valpar närmast har varit att likna vid en dagisfröken, full koll på alla så ingen kommer bort, snäll och hjälpsam.
Storm; den som uppfostrar och talar om vad som är ok och inte ok. Detta grundat på hans stora tålamod och pedagogiska sätt mot valpar han tidigare träffat inklusive Frey. Med sin ålders rätt visste jag att han antagligen skulle ha lite mindre tålamod med Samson än han tidigare haft.
 
Så mötte de Samson....och brydde sig inte ett dugg om honom.
Jo, Frey fnös åt honom.
När vi packade in oss alla i bilen för att åka hem såg både Storm och Frey ut som de ville säga: "Hallå, det här måste vara fel, han ska väl inte med!?"
 
Så vilket av mina antaganden här ovan var rätt då? Jo det om Storm, han talar tydligt om när Samson gör övertramp enligt honom, tillrättavisar med viss skärpa ibland och med ett väsande andra gånger. 
Frey då? Han fnyser och gruffar när Samson kommer för nära, långt ifrån den glada lekfarbrorn jag tänkt mig. Han visar inte så många tecken på att uppskatta sin lillebror. Men utomhus börjar det lätta upp lite och Frey kan få för sig att leka med Samson ett tag. Det är nu man önskar att man hade en inhängnad tomt som de kunde vara i och närma sig varandra.
 
Samson då? Maken till trygg och framåt liten valp har jag sällan träffat. Han utforskar allt som är främmande och inga hinder är för stora i hans värld. En go liten kille med krokodiltänder <3
Och jag börjar ana att Frey nog har blivit lite av en idol för honom, han lägger ner ett stort jobb på att närma sig honom på olika sätt och lyckan är total de tillfällen Frey svarar på hans lekinviter.
 
Vi tar det lite lugnt en tid nu så Samson får aklimatisera sig både här på Djurö och sedan på Nämdö.
Det ska bli spännande och intressant att se hur den här treenigheten kommer att utveckla sig, förmodligen kommer vi att få jobba lite på att det verkligen blir en enighet gossarna emellan. Uppmuntra och visa tillrätta och inte minst, se till att ingen hamnar i skymundan. Tre hundar, tre olika generationer, tre individer som ska finna sin plats i vår gemensamma tillvaro <3
 
Samson i bilen på väg hem
 
I sin nya säng där han samlar alla sina saker och allt han lyckas stjäla : )
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0