Samson

Snart 9 månader och född till kung, åtminstone om ni frågar honom. 😊
 
Jag är benägen att hålla med, även om kanske diktator passar bättre på honom vissa dagar.
Han är ju "tonåring" nu och det går upp och ner på storhetstänkandet.
Ett bra självförtroende brukar vara något man får jobba på, men den här killen är nog banne mig född med det.
Han är övertygad om att han kommer att bli något stort en dag och jag kan bara hålla med, igen.
 
Samson kan vara en utmaning vissa dagar och vi jobbar på impulskontrollen och teamkänslan, att inte alltid tvinga sig fram först och att de andra faktiskt också har tillgång till vattenskålar och leksaker.
Vi gör framsteg och Storm och Frey är närmast otroliga i sitt tålamod med honom, de låter honom komma undan med det mesta. Särskilt Frey står ut med det mesta som Samson hittar på, ibland med ett tålamod som inte ens jag själv har. Min oro ligger i att de en dag kommer att bli ordentligt förbannade på honom så prio ett ligger i att jobba med den sociala ordningen, vett och etikett helt enkelt.
 
Men nu är det så att Samson faktiskt är en helt underbar kille, och mycket speciell. Han har helt egna idéer om hur saker ska göras och uppfinningsrikedomen lyser i hans ögon. I de där bruna ögonen lyser också kärlek och förtroende och humor. Det är fantastiskt att få dela tillvaro med en så mångfacetterad själ.
 
Han älskar att få massage och det gör honom avslappnad och lugn. Jag tror faktiskt att han själv kommit på att han behöver det eftersom det alltid är han som tar initiativ till massagestunderna, han får liksom inte nog.
 
Samson är orädd och med på det mesta, visar sällan någon tveksamhet men ibland kommer han smygande och vill bara vara nära, helst sitta i knät och mysa. Då skymtar man den där lilla killen i honom som vill tanka närhet och man glömmer att det ibland kan vara jobbigt att ha en unghund i huset. 
 
Jag tror att han kommer bli en fantastisk draghund när han väl fattar vad som förväntas av honom och det känns bra att veta att Frey har ett sånt tålamod med honom. De två bröderna är så oändligt olika men förhoppningsvis kommer de att komplettera varandra, i vått och torrt.
 
Mina tre hjärtan, så olika men lika älskade ❤
 
Liten har blivit.....
 
stoooor och vacker
 
I lektagen på vår stora äng
 
 
 
Gudrun
2018-06-11 @ 11:47:06

Så fint skrivet <3
KRAM hela gänget!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stormofrey.blogg.se

Livet med mina fantastiska polarhundar Frey och Samson och änglahund Storm. Glädje, tårar, lycka och sorg.

RSS 2.0